Messiáshívő jesiva – szabadegyetem

Célok – bárhol, mindenkinek elérhetően – 

Torah-studyA messiáshívő szabadegyetemmel célunk, hogy átgondoltan, rendszerezetten tanításokat ajánljunk zsidó és nemzsidó testvéreinknek. Törekedtünk arra, hogy a jesivát úgy építsük fel, hogy minden érdeklődő számára elérhető legyen. Mivel az anyagok döntő többsége internetről letölthető/hallgatható, a világ bármely részén bárki bekapcsolódhat, aki tud magyarul.

A tanítások tematizálásánál „lépcsőket” alkottunk, melyek egymásra épülnek, így érdemes ezt a rendet követni.

A messiáshívő szabadegyetem nem hivatalos iskola, hanem segítség azoknak, akik el akarnak mélyedni a messiási tanításokban. Ettől függetlenül a szabadegyetemen található tanítások nagy része híres bibliatudósoktól, egyetemi oktatóktól, és messiási vezetőtől származik.

A szabadegyetem jellege – messiási zsidó szemlélet

A szabadegyetem elsősorban az Írás, és az Újszövetség zsidó mivoltára, eredetére összpontosít. Így nem feltétlenül kerülnek sorra olyan témák, amik egy bibliaiskolának általában fontos részei, mint például a család, a házasság, gyereknevelés témája. Vagy ezek a témák nem kapnak súlyuknak megfelelő figyelmet, csak a zsidó vonatkozásaik kerülnek elő.

A tanítások – rugalmasság

Viszonylag rövid “tananyagot” állítottunk össze, de több hasonló témájú tanítást – kapcsolódó anyagot – ajánlunk azoknak, akik az adott témát minél jobban körbe szeretnék járni.

A tanítások „nulladik” csoportját elsősorban azoknak ajánljuk, akiknek kevés ismeretük van Jesuáról, és az Újszövetségről.

Folyamatosan dolgozzunk fel a tanításokat, így a tananyag idővel bővülhet, módosulhat.

forrás: www.izrael-immanuel.net

 

Dr. Tatai István: Kié az Ígéret Földje?

izraelA keresztyén–zsidó kapcsolatokban a Szentföld tulajdonjogi kérdésének felvetése ma is jelentős vitákat provokál. A zsidók számára az Erec Jiszrael birtoklása az ősatyákkal kötött szövetségi ígéretek és ajándékok része, éppen ezért többségükben úgy gondolják, hogy aki a modern Izrael államának létjogosultságát megkérdőjelezi, az a holokauszt után élő zsidóság vallásának alapjait és annak túléléshez való jogát kérdőjelezi meg.

1. Teológiatörténeti adalékok

A jeruzsálemi templom lerombolása után a zsidóság azzal a reménységgel indult el egy újabb diaszpóra létbe, hogy Istene velük megy, s egykor majd visszahozza őket földjükre. Akkor mind a zsidók, mind a keresztyének egyetértettek abban, hogy a tragédia Isten büntetése volt. Miközben a keresztyének mindezt a Jézus-Messiás elutasításával kapcsolta össze, addig a zsidóság a szétszóratást inkább általános bűneinek tudta be, s ezen túlmenően az új exiliumot missziós lehetőségnek is tekintette. A keresztyén gondolkodás ekkor kezdte kiépíteni a behelyettesítés-teológiát, miszerint Izrael helyett a Jézus-hívők váltak Isten népévé. Tovább olvasom →

HELMUTH EIWEN – a Wr.Neustadt-i ICHTHYS gyülekezet pásztorának Linzben a “Reménység Forrásai – Aktív Európai Emlékezet” konferencián elhangzott tanítása.

grntalmaElőadásomban arról a sokszoros bűnről fogok beszélni, amelyet népünk a zsidóság ellen követett el, és arról, hogy hogyan kell a bűnnel szembenéznünk a Biblia szavai szerint.

MEGLÁTOGATÁS

Először egy jól ismert bibliai verset szeretnék felidézni. A 2 Móz.  20,5-ben Isten a Tízparancsolat kapcsán kijelenti, hogy „… én, az Úr, a te Istened  féltékeny Isten vagyok. [Meglátogatlak titeket], és azoknak a vétkét, akik gyűlölnek engem, megtorlom fiaikon, unokáikon és dédunokáikon.

A Biblia két különböző értelemben használja a meglátogat kifejezést.

a.)De ha a látogatás napja elérkezik, megtorlom bűneiket” (2 Móz.  32,34b).  Akárcsak a 2 Móz. 20,5-ben, a látogatás szó itt is arra vonatkozik, hogy Isten ítéletet mond a nép és az utódok felett.

b.)Majd ha elmúlik a Babilonnak adott hetven esztendő, meglátogatlak titeket, és teljesítem nektek azt az ígéretemet, hogy visszahozlak benneteket erre a helyre” (Jeremiás siralmai 29,10). A látogatás itt az ellenkezőjét jelenti: Isten irgalmas lesz a népéhez, látogatása véget vet a népe feletti ítéletnek és eltörli azt. Tovább olvasom →