Messiáshívő jesiva – szabadegyetem

Célok – bárhol, mindenkinek elérhetően – 

Torah-studyA messiáshívő szabadegyetemmel célunk, hogy átgondoltan, rendszerezetten tanításokat ajánljunk zsidó és nemzsidó testvéreinknek. Törekedtünk arra, hogy a jesivát úgy építsük fel, hogy minden érdeklődő számára elérhető legyen. Mivel az anyagok döntő többsége internetről letölthető/hallgatható, a világ bármely részén bárki bekapcsolódhat, aki tud magyarul.

A tanítások tematizálásánál „lépcsőket” alkottunk, melyek egymásra épülnek, így érdemes ezt a rendet követni.

A messiáshívő szabadegyetem nem hivatalos iskola, hanem segítség azoknak, akik el akarnak mélyedni a messiási tanításokban. Ettől függetlenül a szabadegyetemen található tanítások nagy része híres bibliatudósoktól, egyetemi oktatóktól, és messiási vezetőtől származik.

A szabadegyetem jellege – messiási zsidó szemlélet

A szabadegyetem elsősorban az Írás, és az Újszövetség zsidó mivoltára, eredetére összpontosít. Így nem feltétlenül kerülnek sorra olyan témák, amik egy bibliaiskolának általában fontos részei, mint például a család, a házasság, gyereknevelés témája. Vagy ezek a témák nem kapnak súlyuknak megfelelő figyelmet, csak a zsidó vonatkozásaik kerülnek elő.

A tanítások – rugalmasság

Viszonylag rövid “tananyagot” állítottunk össze, de több hasonló témájú tanítást – kapcsolódó anyagot – ajánlunk azoknak, akik az adott témát minél jobban körbe szeretnék járni.

A tanítások „nulladik” csoportját elsősorban azoknak ajánljuk, akiknek kevés ismeretük van Jesuáról, és az Újszövetségről.

Folyamatosan dolgozzunk fel a tanításokat, így a tananyag idővel bővülhet, módosulhat.

forrás: www.izrael-immanuel.net

 

Tisá BeÁv – a zsidóság legnagyobb gyásznapja

tisabeavMindenki, aki gyászol Jeruzsálemért, érdemesül, és látni fogja a vigasztalását…

A legjelentősebb zsidó gyásznap – ebben az évben 2013-ban, július 15-én hétfőn 20:37 órakor vette kezdetét és másnap kedd estéig (21:15 óráig) tart – teljes böjtnap, amikor nem eszünk és nem iszunk semmit, előző este napnyugtától másnap, a csillagok feljöveteléig, de utána sem eszünk húst, nem iszunk bort, nem ünneplünk másnap délig. Ennek az oka az, hogy a történelmi hagyomány szerint a Templom egész éjszaka és másnap, áv hónap 10-én is még jó ideig égett.

A hagyomány szerint e nap mindig is szerencsétlen nap volt az idők folyamán, sok tragikus esemény történt áv hónap kilencedikén. Tovább olvasom →

HELMUTH EIWEN – a Wr.Neustadt-i ICHTHYS gyülekezet pásztorának Linzben a “Reménység Forrásai – Aktív Európai Emlékezet” konferencián elhangzott tanítása.

grntalmaElőadásomban arról a sokszoros bűnről fogok beszélni, amelyet népünk a zsidóság ellen követett el, és arról, hogy hogyan kell a bűnnel szembenéznünk a Biblia szavai szerint.

MEGLÁTOGATÁS

Először egy jól ismert bibliai verset szeretnék felidézni. A 2 Móz.  20,5-ben Isten a Tízparancsolat kapcsán kijelenti, hogy „… én, az Úr, a te Istened  féltékeny Isten vagyok. [Meglátogatlak titeket], és azoknak a vétkét, akik gyűlölnek engem, megtorlom fiaikon, unokáikon és dédunokáikon.

A Biblia két különböző értelemben használja a meglátogat kifejezést.

a.)De ha a látogatás napja elérkezik, megtorlom bűneiket” (2 Móz.  32,34b).  Akárcsak a 2 Móz. 20,5-ben, a látogatás szó itt is arra vonatkozik, hogy Isten ítéletet mond a nép és az utódok felett.

b.)Majd ha elmúlik a Babilonnak adott hetven esztendő, meglátogatlak titeket, és teljesítem nektek azt az ígéretemet, hogy visszahozlak benneteket erre a helyre” (Jeremiás siralmai 29,10). A látogatás itt az ellenkezőjét jelenti: Isten irgalmas lesz a népéhez, látogatása véget vet a népe feletti ítéletnek és eltörli azt. Tovább olvasom →

Risto Santala: A Messiás születésének jele

betlehemi csillag(1)A Messiás születését az Ézsaiás 7,10-14 is előre jelzi. „Kérj jelt Istenedtől, az Úrtól… maga az Úr fog nektek jelt adni: íme egy fiatal nő teherben van, és fiút fog szülni, és Immánu Él-nek nevezik el.” (Velünk az Isten). 200 évvel Krisztus születése előtt a görög nyelvű Septuaginta fordítása tisztában volt azzal, hogy a héber ’álmá’ szó a görögben a ’parthenosz’, vagyis ’szűz’ jelentésű szónak felel meg.

Ez a jel! Íme, a szűz fogan, és fiat szül, és Immánu Él- nek nevezik el (velünk az Isten). Ez volt az első jel! Van egy érdekes szakasz a Holt tengeri tekercsekben is, amely a Messiásról beszél, akit Isten nemz, és ezek a szavak a 2. Zsoltárból származnak. Dr. R. Gordis megállapítja, hogy ez a szakasz támasztja alá leginkább a Messiás isteni származását. Az V.Mózes 18,15-ben és 18-ban egy próféciát olvasunk, amit később Péter és István is felhasználtak (Ap Csel 3,22 és 7,37). Ez egy prófétáról szól, aki „olyan, mint Mózes”, akit „Isten fog előhívni”, és aki „Isten nevében fog szólni”. Tovább olvasom →